Nyersanyaggyûjtés

kapor, 2006 április 30 vasárnap - 00:00:00

1. Nyersanyaggyûjtési mutatók - a húsgyûjtés

Többféleképpen lehet húst gyûjteni a játékban ugyanazzal a paraszttal (Settler). Ezért jó tudni, hogy melyik módszer milyen hatékony vagyis, hogy milyen a nyersanyaggyûjtési mutatója. Például a játék elején ha van elérhetõ vadállat (Huntable) a közelben, akkor ne álljunk neki bogyózni (BerryBush).

Vadászatkor célszerû terelni a vadállatokat a bázisunk felé, hogy az új parasztok minél rövidebb sétával tudjanak munkába lendülni. A terelgetésnek egy jó módszere, hogy kb. 10 másodpercenként feláll egy paraszt és belelõ egyet a bázis felé esõ legközelebbi állatba. Ha látótávolságon belül marad a csorda, akkor rögtön visszaülhetünk a korábban megkezdett tetemhez. Ha nem, akkor el lehet engedni a parit az újonnan megsebzett vadállathoz, így tudjuk folytatni a terelgetést abszolút minimális sétafikával.

Még egy-két apróság: mivel a leterített vadállat vagy háziállat másodpercenként egy egység húst mindenképpen elveszít, ezért érdemes több parassztal gyûjteni belõlük és nem érdemes rögtön az összes állatot leteríteni. Másik, a bölényt kivéve pontosan két paraszttal érdemes rálöni az állatokra, mert akkor az, az elsõ lövésre elterül és ugyanakkor nincs felesleges újratöltés sem.

Húsgyûjtési mutatók:
egy paraszt egy másodperc alatt hány egység húst gyûjt be a különbözõ módszerekkel.

 Settler
Crate8,00
Herdable2,00
Huntable0,84
Mill0,67
BerryBush0,67
Fish0,67

2. Nyersanyaggyûjtési mutatók fejlesztése - a favágás

A leglassabban a fát tudjuk gyûjteni, annak a legrosszabb a nyersanyaggyûjtési mutatója. Ez a játék során persze többféleképpen javítható: saját HomeCity kártyákkal (HCx), a francia csapattárs Team HomeCity kártyájával (THCx) és a Market-ben kérhetõ fejlesztésekkel (Mx).

A fejlesztések halmozhatók, de mindegyik fejlesztésnek a mértéke a kezdeti mutatóból számolandó (itt 0,5). Azaz egy 20%-os fejlesztés 0,5-bõl 0,6-t csinál, egy újabb 10%-os fejlesztés pedig 0,6-ból 0,65-t (és nem 0,66-t).

Fagyûjtési mutató fejlesztései:
ha valaki mindent befejleszt, akkor maximum kétszer olyan gyorsan fognak fát vágni a parasztok.

Tree0,50 
HC1 Sawmills15%0,58
HC2 Exotic Hardwoods15%0,65
THC1 French Sawmills10%0,70
M1 Gang Saw10%0,75
M2 Log Flume20%0,85
M3 Circular Saw30%1,00

3. Extra parasztok - melyikkel milyen nyersanyagot gyûjtsünk

Vannak a játékban az átlagnál jobb nyersanyaggyûjtési mutatókkal rendelkezõ parasztok.
  1. Coureur (francia paraszt): a franciáknak minden parasztja ilyen. A többiek kincsvadászattal szabadíthatnak ki maguknak, vagy a Cree indiánfaluban kérhetnek ki ilyen parasztokat (falunként 5 darabot). Az ilyen paraszt ára 120 hús, ami 20%-kal több mint a normál paraszt ára, viszont a gyûjtési mutatói kb. 25%-kal jobbak.
  2. Settler Wagon (kocsis paraszt): a németek 3 ilyen paraszttal indulnak és HC kártyákból kérhetnek még ki több ilyet. Más népeknek csak akkor lesz két ilyen extra parasztjuk, ha a német csapattárs kikéri a megfelelõ Team HomeCity kártyát. A kocsis paraszt szinte minden gyûjtési mutatója duplája a normál paraszténak.
Összehasonlítva a normál és az extra parasztok gyûjtési mutatóit vizsgáljuk meg, hogy melyik extra parasztot hol érdemes munkába állítani, hol termeli a legtöbb pluszt.

Francia paraszt:
a legtöbb pluszt a Plantation-ben vagy a Mill-ben hozhatjuk ki belõle és legkevésbé az építkezésnél vagy a bányászatban teljesít átlagon felül. Érdemes még tudni, hogy a Plantation és a Mill mutatói picit folyamatosan romlanak minél többen dolgoznak egy-egy telepen. Így tíz paraszt helyett talán csak hét darab paraszt az optimális létszám tekintve a telepek megépítési költségét is.

 SettlerCoureurCreeRatio
Plantation0,500,6326,0%
Mill0,670,8425,4%
Crate8,0010,0025,0%
Herdable2,002,5025,0%
Tree0,500,6224,0%
BerryBush0,670,8323,9%
Huntable0,841,0423,8%
Mine0,600,7423,3%
Build1,001,2020,0%

Német kocsis paraszt:
a legtöbb pluszt akkor kapjuk ha vadászni állítjuk be és csak a ládábontásban teljesít kevesbbet mint az átlag kétszerese.

 SettlerSettlerWagonRatio
Huntable0,841,70102,4%
Herdable2,004,00100,0%
BerryBush0,671,34100,0%
Mill0,671,34100,0%
Mine0,601,20100,0%
Tree0,501,00100,0%
Build1,002,00100,0%
Plantation0,501,00100,0%
Crate8,0015,0087,5%

4. Water Boom - a halászat

A halászattal is megpróbálhatjuk felgyorsítani gazdaságunk. Kezdetben bázisunk csak egy van, de a kikötõt (Dock) akárhányat építhetünk már a játék legelején is. A halászhajók többféle nyersanyagot is tudnak szállítani, hús és arany termelésre úgyanúgy használhatjuk õket, mint a parasztokat (csak fát nem tudunk gyûjteni velük). Az áruk alapesetben picit drágább mint a normál paraszté, mert 100 fába kerülnek. De annak, aki a gazdaságát vízen szeretné felturbózni (water boom), annak a legfontosabb HC kártya a Schooners, ami a halászhajók árát 60%-kal csökkenti (mindössze 40 fára).

A halászat fejlesztései azért kellemesek, mert egyszerre a húsgyûjtési és az aranygyûjtési mutatót is javítják. Mellesleg a HC kártyák és a Dock fejlesztései is többnyire 20-30%-osak.

A normál halászhajó beleszámít a populációba, ezért ha a vízben kifogy minden lelõhely, akkor a hajókat érdemes visszacserélni normál parasztokra vagy katonákra. Viszont lehet még horgászni a Caravel hajókkal is, amik nem számítanak bele a populációba. Alapesetben 5-öt lehet gyártani, de egyet kérhetünk korlépéssel is továbbá a megfelelõ HC kártya után újabb 4-et gyárthatunk még.

 BoatCaravel
Fish0,670,67
Whale0,500,50

5. Livestock Pen - a hízlalda, érdemes-e építeni?

Látszólag a háziállatok leölése és feldolgozása az egyik leggyorsabb hússzerzési módszer, hiszen itt a húsgyûjtési mutató 2,00. (Sõt létezik egy olyan angol HC kártya is, amivel ez 6,00-ra javítható). De az az igazság az, hogy itt az állatok meghízására kell nagyon sokat várni, ami automatikusan is megtörténik, de ha építünk istállót (Livestock Pen), akkor ezt nagyban felgyorsíthatjuk. A sovány állatot nem igen éri meg feldolgozni. Azokon a pályákon ahol vannak kóbor háziállatok, szerintem igenis érdemes istálót építeni (elsõsorban: Texas).

Háromféle háziállat van:
a tehén (Cow) hízik a legnagyobbra és ha van istálónk, akkor az is hízik a leggyorsabban.

 StartFoodMaxFoodAutoRateLivestockRateRatioAutoTimeLivestockTime
Cow (Texas)505000,251,00400%1800450
Lama (Pampas)504000,300,75250%1167467
Sheep (New England)503000,200,50250%1250500

Ha nincsenek kóbor háziállatok, akkor is van mit hízlalni, mert az istálóban születhetnek birkák (Sheep). Egy-egy birka 100 hús befektetést igényel és 500 másodperc után hízik meg 300 húsosra. Egy istálóban egyszerre 10 háziállat gyarapodhat, így 1000 húsért 3000 húst kapunk 500 másodperc alatt. Ha futószalagon szeretnénk a birkákat feldolgozni, azaz mire meghízik az egyik csapat birka addigra végezzünk elõzõ turnussal, akkor ehhez 2-3 paraszt kell. Akiknek így a hízási idõk miatt 1,33 (max 1,60) lesz a valós húsgyûjtési mutatójuk. Ez még így sem rossz, csak a rendszer picit sok befektetés igényel az elején és ami a legnagyobb gáz, hogy rendszeres odafigyelésre van szükség. Inkább csak annak ajánlom, aki kimarad a csatából és a hátországból termel a többieknek.

És hogy még miért is érdemes Livestock Pen-t építeni, az kiderül az "XP gyûjtés" c. cikkembõl (ha majd megírom...)
A fenti cikkben szereplõ adatok az 1.06-os verziójú proto.xml fájlból valók.


ez a tartalom innen van Age of Empires III Hungarian fansite
( http://www.ageofempires3.hu/e107_plugins/content/content.php?content.4 )


Oldal létrehozási idő: 0.0802 másodperc, 0.0034 lekérdezési idő. Adatbázis lekérdezés: 21.